Pozycjonowania czar

Popularność wyszukiwarek - badanie

Badania OneStat.com

Internauci ślepi na bannery

Pozycjonowanie lokalne

 

 

 

Internauci ślepi na banery?

Ślepi są nie tylko ci, którzy używają rozszerzeń do przeglądarek, dzięki którym reklamy są blokowane. Według Nielsen/Norman Group ślepi są też internauci, którym reklamy poprawnie się wyświetlają. Koncentrują się na właściwej zawartości strony, którą oglądają, a reklam zwyczajnie nie zauważają.

Badanie eye-trackingowe przeprowadzone przez Nielsen/Norman Group dowiodło, że internauci są szczególnie "ślepi" na reklamy banerowe. Reklamy tekstowe są czytane nieco częściej.

Użytkownicy internetu w szczególności nie zauważają tych reklam, które w zamierzeniu twórców miały specjalnie przyciągać ich wzrok, czyli krzykliwych, wykonanych we Flashu. Unikają też takich, które nie mają związku z treścią strony. [...]

Badanie Nielsen/Norman Group zasiało wątpliwości w kwestii skuteczności reklam graficznych, jednak potwierdziło siłę płatnych odnośników. Internauci rzeczywiście je dostrzegają i to nie tylko pierwszy, lecz kilka.

 

Źródło: Internetstandard.pl, Magdalena Górak, 27.06.2006


  Home | Kim jesteśmy? | O wyszukiwarkach | Okiem eksperta | Co nas wyróżnia | Kontakt
  Zamów bezpłatną ekspertyzę | Ranking | Badania internetu | Jak działamy | Cennik
  Nasza oferta dla Ciebie | Co o nas sądzisz | Złóż zamówienie | Polityka prywatności
  Pozycjonowania czar | Popularność wyszukiwarek - badanie | Copyright

2005 © thesis.pl