|
Badania OneStat.com
Wzrasta odsetek osób wpisujących do wyszukiwarki zapytania 2-wyrazowe i 3-wyrazowe
Onestat.com (2. sierpień 2005) - jedna z największych na świecie firm analityczno-badawczych specjalizująca się w pozyskiwaniu i analizie danych statystycznych z internetu ogłosiła wyniki swoich corocznych badań na temat preferencji użytkowników wyszukiwarek. Wynika z nich, że użytkownicy preferują i najczęściej wpisują do okna wyszukiwarek wyrażenia 2-wyrazowe i 3-wyrazowe. Spośród całości światowych zapytań wyrażenia 2-wyrazowe wpisuje 29,60% użytkowników, a 3-wyrazowe 27,55%. 4-wyrazowe wyrażenia wpisywane są przez 16,21% badanych.
Porównując wyniki podobnych badań z lat 2004 i 2005 można zaobserwować stałą tendencję odchodzenia przez użytkowników od wybierania zapytań 1-wyrazowych na korzyść wzrostu ilości zapytań wielowyrazowych.
Szczegółowe wyniki badań z lat 2004 i 2005 ilustrują poniższe tabele.
|
07.2005 |
07.2004 |
02.2004 |
1. |
wyrażenia 2-wyrazowe |
29,60% -0,49% |
30,09% -2,49% |
32,58% |
2. |
wyrażenia 3-wyrazowe |
27,55% +0,72% |
26,83% +1,22% |
25,61% |
3. |
wyrażenia 4-wyrazowe |
16,21% -0,39% |
16,60% -2,42% |
19,02% |
4. |
wyrażenia 1-wyrazowe |
13,42% -1,41% |
14,83% +2,00% |
12,83% |
5. |
wyrażenia 5-wyrazowe |
7,58% +0,82% |
6,76% +1,12% |
5,64% |
6. |
wyrażenia 6-wyrazowe |
3,21% +0,40% |
2,81% +0,49% |
2,32% |
7. |
wyrażenia 7-wyrazowe |
1,34% +0,21% |
1,13% +0,15% |
0,98% |
Źródło: Onestat.com
|